miércoles, 27 de julio de 2016


REFLEXIÓN INDIVIDUAL MODULO I


MARCO CONCEPTUAL:


Enténdese por Sistema Nacional de Emprego o conxunto de estructuras, medidas e accións necesarias para promover políticas de emprego . Está integrado polo Servicio Público de Estatal e os servicios de empleo públicos das comunidades autónomas.

As políticas de emprego é o conxunto de actuacións que toman os poderes públicos co obxectivo de alcanzar o pleno emprego. Podemos distinguir entre políticas activas ( conxunto de programas de orientación, emprego e formación , que teñen como obxectivo mellorar as posibilidades de acceso o emprego das persoas desempregadas) e políticas pasivas ( o obxectivo e a protección por desemprego e a sustitución de rendas destinadas a anter o nivel de ingresos das persoas desempregadas)

A Unión Europea ten competencia complementaria a dos estados menbros en materia de emprego e o seu obxectivo e elaborar unha extratexia común en materia de emprego .

A estratexia europea de emprego porporciona un marco que permita os estados membros compartir información, debater e coordinar as súas políticas de emprego. Cada ano se elabora a raíz de este debate o denominado paquete de medidas de emprego

A extratexia Europa 2020 pretende ser un revulsivo á crise e preparar a Europa para o futuro. Baséase en tres aliceres interconectados para lograr un reforzamento: crecemento intelixente, crecemento sustentable e crecemento integrador

Os obxectivos fundamentais da extratexia Europa 2020 entre outros son:

- o 75% da poboación entre 20 e 64 anos debería estar empregada

-o porcentaxe de abandono escolar debería ser inferior ao 10% e polo menos o 40% da xeración máis nova debería ter estudos superiores

-debería alcanzarse o obxectivo 20/20/20 en materia de clima e enerxía

-o risco de pobreza debería ameazar a 20 millons de peroas menos






O MERCADO LABORAL:


O mercado de traballo estructurase pola converxencia de dous feitos: a oferta e a demanda de traballo. E a súa evolución depende polo tanto de dúas variables : a oferta de traballo ( poboación activa= ocupados + parados) e a demanda de traballo ( cantidade de traballadores que as empresas están dispostos a contratar).

O equilibrio do mercado de traballo ven determinado pola intersección da oferta e demanda , o que conlevaría este equilibrio sería o pleno emprego.

A análise da situacción actual do mercado de traballo ven dado polas duas principais escolas en materia económica:

- a escola clásica: o mercado de traballo sempre está en pleno emprego.

-a escola Keynesiana: non sempre o mercado de traballo está en situación de pleno emprego. Pode existir paro 

Exiten catro tipos de paro: estructural, friccional, cíclico e estacional.





CERTIFICACIÓN E FORMACIÓN PROFESIONAL:


-Cualificacion profesional: conxunto de competencias* ( coñecementos e capacidades) válidas para o exercicio dunha actividade laboral que poden adquirirse a través da formación ou da experiencia no traballo.

As cualificacións agrupanse en 26 familias e 5 niveis.

Cada cualificación organízase en unidades de competencia, que é o agregado mínimo de competencia profesional (Conxunto de coñecementos que permiten o exercicio da actividade profesional conforme as esixencias da producción e o emprego e que poden acreditarse a través das disposicions legais e ás metodoloxías encamiñadas ó recoñecemento da experiencia profesional ou doutras vias non formaias de adquision) susceptible de recoñecemento e acreditación parcial.

*Compentencia clave : son as que permiten o individuos adaptarse a unha contorna laboral cambiante. Son a base para a flexibilidade laboral dos traballadores.

Decimos que unha persoa está cualificada cando no seu desempeño laboral obtén os resultados esperados cos recursos e o nivel de calidade debido, e decimos que unha persoa é competente cando nos referimos á gama completa dos seus coñecementos e as súas capacidades no ámbito persoal, profesional ou académico adquiridos por distintas vías e en todos os niveis.


A POLÍTICA SOCIAL E DE EMPREGO NA UNIÓN EUROPEA:


A Unión Europea e os gobernos nacionais comparten responsabilidades nas políticas de emprego, asuntos sociais e inclusión. 

De acordo coa extratexia de crecemento Europa 2020, a extratexía europea de emprego impulsa medidas para:
-crear postos de traballo

-dimanizar e equilibrar os mercados laborais

-supervisar as políticas de emprego nos paises da U.E.

Unha das catro libertades das que goza o cidadán europeo é a libre circulación de traballadores, que inclúe o dereito de desprazamentos e residencia do traballador, o dereito de entrada e residencia dos membros da familia e o dereito a traballar noutro Estado membro.

A libre circulación dos traballadores é un dos principais constitutivos da U.E. Queda recollida no artigo 45 do TFUE e constitúe un dereito fundamental dos traballadores. 

Esta libertade " suporá a abolición de toda discriminación por razon da nacionalidade entre os traballadores dos Estados membros, con respecto ao emprego a restribución e as demais condicións de traballo

Para axudar a procura de emprego ós ciudadans dun estado membro dentro a U.E. nace a rede EURES
( rede de cooperación entre a comisión europea e os servizos públicos de emprego europeos dos estados membros do EEE e outras organizacións asociadas.) O seu propósito é proporcionar servizos de información, asesoramento e contratación/ colocación (procura de emprego) aos traballadores e empresarios, así como a calquera cidadán que desexe beneficiarse do principio da libre circulación de persoas.


A INICIATIVA EMPRENDEDORA COMO FORMA DE ACCESO O MERCADO LABORAL


O noso modelo productivo baseado en empresas da construcción e a hostalaría é en gran parte respnsable da enorme destrución de empergo como consecuencia da crise. Na actualidade son bastantes numerosos os organismos e institucións de natureza diversa que contan con medidas tendentes a fomentar a creación de empresas e o autoemprego. Pero non é suficiente que se creen mais empresas, é necesario que estas sexan mais exitosas . Arestora son necesarias actuacción que supoñan formación en habilidades e competencias requeridas en xestión de empresas para lograr a pervivencia da empresa no tempo e tamén medidas encamiñadas a facilitar a materialización de proxectos e implantacións de novas empresas con viabilidade e capacidade de supervivencia nunha contorna cada vez mais competitiva, sendo esta a forma de fomentar a cración de empresas de xeito socialmente responsable.

Un dos obxectivos estratéxicos para a EEAE é impulsar o emprendemento, a través de actividades dirixidas a fomentar a inciativa empresarial, o traballo autónomo e a economía social, así como as encamiñadas a xeración de emprego

Antes de por en marcha un proxecto empresarial debe reflexionarse sobre tres elementos esenciais na iniciativa emprendedora:

- a idea: proceso mental do cal se converte un concepto inicial nunha oportunidade. Responde a pregunta ¿que actividade emprender

-a persoa emprendedora: aquela que foi capaz de concebir a idea , sobre quen vai a recaer a responsabilidade da iniciativa. Responde a pregunta quen???, e por qué???

-o plan de empresa: documento no que se plasman todas as reflexións realizadas para darlle forma á idea e convertela nun proxecto empresarial. Responde a pregunta, como??

Fases da creación da empresa:

- 1ª fase: Xestación

-2ª fase: Análise

- 3ª fase: Posta en marcha.

-4ª fase: Consolidación


REFLEXIÓN PERSOAL:


A crise económica acaecida nos derradeiros anos, puxo de manifesto o endeble do noso tecido productivo baseado na construcción e na hostelería. o que xerou a necesidade de crear políticas que incentiven o autoemprego, si ben existen estes incentivos o que non cambia e a nosa cultura de entender o traballo. 

Na miña opinión, non basta con ter a iniacitiva de emprender, senon a habilidade de captar unha idea e convertila nun negocio de éxito.

A vista está que por moito que exista a subvención para o autoemprego , España segue a destacar por estar a cabeza en número de bares por habitantes. Polo que seguimos no mesmo bucle.



PARA SABER MAIS:


Portal de traballo da Xunta de Galicia

Europa.eu

Sepe

bicgalicia

igape




REFLEXIÓN INDIVIDUAL MODULO I


MARCO CONCEPTUAL:


Enténdese por Sistema Nacional de Emprego o conxunto de estructuras, medidas e accións necesarias para promover políticas de emprego . Está integrado polo Servicio Público de Estatal e os servicios de empleo públicos das comunidades autónomas.

As políticas de emprego é o conxunto de actuacións que toman os poderes públicos co obxectivo de alcanzar o pleno emprego. Podemos distinguir entre políticas activas ( conxunto de programas de orientación, emprego e formación , que teñen como obxectivo mellorar as posibilidades de acceso o emprego das persoas desempregadas) e políticas pasivas ( o obxectivo e a protección por desemprego e a sustitución de rendas destinadas a anter o nivel de ingresos das persoas desempregadas)

A Unión Europea ten competencia complementaria a dos estados menbros en materia de emprego e o seu obxectivo e elaborar unha extratexia común en materia de emprego .

A estratexia europea de emprego porporciona un marco que permita os estados membros compartir información, debater e coordinar as súas políticas de emprego. Cada ano se elabora a raíz de este debate o denominado paquete de medidas de emprego

A extratexia Europa 2020 pretende ser un revulsivo á crise e preparar a Europa para o futuro. Baséase en tres aliceres interconectados para lograr un reforzamento: crecemento intelixente, crecemento sustentable e crecemento integrador

Os obxectivos fundamentais da extratexia Europa 2020 entre outros son:

- o 75% da poboación entre 20 e 64 anos debería estar empregada

-o porcentaxe de abandono escolar debería ser inferior ao 10% e polo menos o 40% da xeración máis nova debería ter estudos superiores

-debería alcanzarse o obxectivo 20/20/20 en materia de clima e enerxía

-o risco de pobreza debería ameazar a 20 millons de peroas menos






O MERCADO LABORAL:


O mercado de traballo estructurase pola converxencia de dous feitos: a oferta e a demanda de traballo. E a súa evolución depende polo tanto de dúas variables : a oferta de traballo ( poboación activa= ocupados + parados) e a demanda de traballo ( cantidade de traballadores que as empresas están dispostos a contratar).

O equilibrio do mercado de traballo ven determinado pola intersección da oferta e demanda , o que conlevaría este equilibrio sería o pleno emprego.

A análise da situacción actual do mercado de traballo ven dado polas duas principais escolas en materia económica:

- a escola clásica: o mercado de traballo sempre está en pleno emprego.

-a escola Keynesiana: non sempre o mercado de traballo está en situación de pleno emprego. Pode existir paro 

Exiten catro tipos de paro: estructural, friccional, cíclico e estacional.





CERTIFICACIÓN E FORMACIÓN PROFESIONAL:


-Cualificacion profesional: conxunto de competencias* ( coñecementos e capacidades) válidas para o exercicio dunha actividade laboral que poden adquirirse a través da formación ou da experiencia no traballo.

As cualificacións agrupanse en 26 familias e 5 niveis.

Cada cualificación organízase en unidades de competencia, que é o agregado mínimo de competencia profesional (Conxunto de coñecementos que permiten o exercicio da actividade profesional conforme as esixencias da producción e o emprego e que poden acreditarse a través das disposicions legais e ás metodoloxías encamiñadas ó recoñecemento da experiencia profesional ou doutras vias non formaias de adquision) susceptible de recoñecemento e acreditación parcial.

*Compentencia clave : son as que permiten o individuos adaptarse a unha contorna laboral cambiante. Son a base para a flexibilidade laboral dos traballadores.

Decimos que unha persoa está cualificada cando no seu desempeño laboral obtén os resultados esperados cos recursos e o nivel de calidade debido, e decimos que unha persoa é competente cando nos referimos á gama completa dos seus coñecementos e as súas capacidades no ámbito persoal, profesional ou académico adquiridos por distintas vías e en todos os niveis.

A POLÍTICA SOCIAL E DE EMPREGO NA UNIÓN EUROPEA:


A Unión Europea e os gobernos nacionais comparten responsabilidades nas políticas de emprego, asuntos sociais e inclusión. 

De acordo coa extratexia de crecemento Europa 2020, a extratexía europea de emprego impulsa medidas para:
-crear postos de traballo

-dimanizar e equilibrar os mercados laborais

-supervisar as políticas de emprego nos paises da U.E.

Unha das catro libertades das que goza o cidadán europeo é a libre circulación de traballadores, que inclúe o dereito de desprazamentos e residencia do traballador, o dereito de entrada e residencia dos membros da familia e o dereito a traballar noutro Estado membro.

A libre circulación dos traballadores é un dos principais constitutivos da U.E. Queda recollida no artigo 45 do TFUE e constitúe un dereito fundamental dos traballadores. 

Esta libertade " suporá a abolición de toda discriminación por razon da nacionalidade entre os traballadores dos Estados membros, con respecto ao emprego a restribución e as demais condicións de traballo

Para axudar a procura de emprego ós ciudadans dun estado membro dentro a U.E. nace a rede EURES
( rede de cooperación entre a comisión europea e os servizos públicos de emprego europeos dos estados membros do EEE e outras organizacións asociadas.) O seu propósito é proporcionar servizos de información, asesoramento e contratación/ colocación (procura de emprego) aos traballadores e empresarios, así como a calquera cidadán que desexe beneficiarse do principio da libre circulación de persoas.


A INICIATIVA EMPRENDEDORA COMO FORMA DE ACCESO O MERCADO LABORAL


O noso modelo productivo baseado en empresas da construcción e a hostalaría é en gran parte respnsable da enorme destrución de empergo como consecuencia da crise. Na actualidade son bastantes numerosos os organismos e institucións de natureza diversa que contan con medidas tendentes a fomentar a creación de empresas e o autoemprego. Pero non é suficiente que se creen mais empresas, é necesario que estas sexan mais exitosas . Arestora son necesarias actuacción que supoñan formación en habilidades e competencias requeridas en xestión de empresas para lograr a pervivencia da empresa no tempo e tamén medidas encamiñadas a facilitar a materialización de proxectos e implantacións de novas empresas con viabilidade e capacidade de supervivencia nunha contorna cada vez mais competitiva, sendo esta a forma de fomentar a cración de empresas de xeito socialmente responsable.

Un dos obxectivos estratéxicos para a EEAE é impulsar o emprendemento, a través de actividades dirixidas a fomentar a inciativa empresarial, o traballo autónomo e a economía social, así como as encamiñadas a xeración de emprego

Antes de por en marcha un proxecto empresarial debe reflexionarse sobre tres elementos esenciais na iniciativa emprendedora:

- a idea: proceso mental do cal se converte un concepto inicial nunha oportunidade. Responde a pregunta ¿que actividade emprender

-a persoa emprendedora: aquela que foi capaz de concebir a idea , sobre quen vai a recaer a responsabilidade da iniciativa. Responde a pregunta quen???, e por qué???

-o plan de empresa: documento no que se plasman todas as reflexións realizadas para darlle forma á idea e convertela nun proxecto empresarial. Responde a pregunta, como??

Fases da creación da empresa:

- 1ª fase: Xestación

-2ª fase: Análise

- 3ª fase: Posta en marcha.

-4ª fase: Consolidación



REFLEXIÓN PERSOAL:


A crise económica acaecida nos derradeiros anos, puxo de manifesto o endeble do noso tecido productivo baseado na construcción e na hostelería. o que xerou a necesidade de crear políticas que incentiven o autoemprego, si ben existen estes incentivos o que non cambia e a nosa cultura de entender o traballo. 

Na miña opinión, non basta con ter a iniacitiva de emprender, senon a habilidade de captar unha idea e convertila nun negocio de éxito.

A vista está que por moito que exista a subvención para o autoemprego , España segue a destacar por estar a cabeza en número de bares por habitantes. Polo que seguimos no mesmo bucle.


PARA SABER MAIS:


Portal de traballo da Xunta de Galicia

Europa.eu

Sepe

bicgalicia

igape



martes, 26 de julio de 2016

REFLEXION MODULO 1 Paula Penas


MARCO DE REFERENCIA DA ORIENTACIÓN LABORAL  

 O Sistema Nacional de Emprego é o conxunto de estruturas, medidas e accións necesarias para promover e desenvolver as políticas de emprego. Está integrado polo Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) e os Servizos Públicos de Emprego das Comunidades Autónomas.

 O SEPE encárgase da creación, desenvolvemento e seguimento das políticas de emprego. As políticas pasivas de emprego son competencia exclusiva do Estado, mentres que o Servicio Público de Emprego de Galicia (SPEG) está a cargo do desenvolvemento e execución das políticas activas de emprego.

  No ano 2012 aprobouse a ley 3/2012 de 6 de xullo de medidas urxentes para a reforma do mercado laboral que pretendía favorecer o emprendemento e a creación de emprego. Os instrumentos que utiliza o estado español para favorecer unha política integral de emprego (desenvolvemento de programas e medidas que pretenden a consecución do pleno emprego ) son:
 - Estratexia Española de Activación para o Emprego, que cumpre un papel vertebrador das estratexias individuais dos distintos servizos de emprego das CCAA no referente á intermediación entre a oferta e a demanda e ao deseño e xestión das políticas activas.A actual é a Estratexia 2014-2016.
 - Plans Anuais de Políticas de Emprego (PAPE), financiados tanto con fondos estatais como con recursos propios. O último aprobado é o PAPE 2015 que ten, entre outros, o obxectivo de impulsar a empregabilidade dos mozos e poñer en marcha o Plan de Implementación do Programa de Garantía Xuvenil, impulsar o emprendemento, favorecer a empregabilidade de maiores de 55 anos, beneficiarios do programa Prepara ou desempregados de longa duración.
 - o Sistema de Información dos Servizos Públicos de Emprego, que se organizan nunha estructura informática integrada e compatible que integran a información relativa á intermediación laboral e da xestión das políticas de emprego.

  A Unión Europea elabora unha estratexia común a todos os estados menbros en materia de emprego. A Estratexia 2020 ten como prioridades, entre outras: 
 - o 75% da poboación entre 20 e 64 anos debería estar empregada.
 - o 3% do PIB da UE debería ser investido en I+D.
 - a porcentaxe de abandono escolar debería ser inferior ao 10% e polo menos o 40% dos xóvenes debería ter estudos superiores.

  A UE financia estas políticas a través do FEDER (Fondo Europeo de Desenvolvemento Rural) e o FSE (Fondo Social Europeo), que axuda, entre outras, á orientación das persoas desempregadas.





O MERCADO LABORAL 

 O mercado laboral estructurase pola converxencia de dous factores: a oferta e a demanda.

 A oferta de traballo refírese á poboación activa, composta polos ocupados mais os parados. A demanda de traballo é a cantidade de traballadores que as empresas están dispostas a contratar. A interacción de ambos determina os salarios no mercado laboral.




 Seguindo as teorías clásicas, o funcionamento do mercado de traballo e a rixidez dos salarios á baixa son a causa do paro. En cambio, os seguidores de Keynes, cren que a causa do paro é a insuficiente demanda agregada da economía que mentres non crezca, non se demandará mais traballo.

 Hay catro tipos de paro:
 -Estructural .- desaxuste entre oferta e demanda de traballadores
 -Friccional.- traballadores que buscan cambiar de emprego, considéranse en paro temporalmente.
 -Cíclico.- o tipo mais nocivo de desemprego.
 -Estacional.- depende da época do ano, é propio de empregos con tempadas "altas" e "baixas".




 O mercado laboral actual é moi dinámico e cambiante. Para un orientador laboral é fundamental coñecer o mercado laboral da zona e o comportamento das ocupacións para tomar a mellor decisión en relación so obxectivo profesional que se busque. Para isto contamos con:
- o Observatorio Ocupacional do SEPE.- analiza a situación, transformación e tendencias do mercado de traballo.
 - o Observatorio Ocupacional do SPEG.- proporciona información sobre demandas, ofertas, ocupacións e cambios nos perfís profesionais de acord coa oferta de traballo.
 - o Observatorio Europeo do Emprego.- proporciona información sobre as políticas de emprego e as tendencias do mercado de traballo na UE.
 - a prospección do mercado de traballo.- análise do mercado laboral en colaboración cos empresarios e axentes sociais.



CERTIFICACIÓN E FORMACIÓN PROFESIONAL 

 Hay que distinguir entre:
 - CUALIFICACIÓN.- conxunto de competencias profesionais que poden ser adquiridas a través da formación ou da experiencia.
 - COMPETENCIA.- conxunto de coñecementos e capacidades que permitan o exercicio da actividade profesional conforme ás esixencias da producción e o emprego.




 O Sistema Nacional de Cualificacións e Formación Profesional persegue identificar cales son as competencias requeridas para o emprego. O Catálogo Nacional de Cualificacións Profesionais é o instrumento que ordena as cualificacións profesionais susceptibles de recoñecemento e acreditación.

Organízanse en:
 - 26 familias profesionais
 - 5 niveis de cualificacións

Cada cualificación organízase, a súa vez, en unidades de competencia,que son o mínimo de competencias profesionais susceptibles de recoñecemento e acreditación parcial. Cada unha destas unidades de competencia leva asociado un módulo formativo onde se describe a formación necesaria para adquirir esa unidade de competencia.

Cando un traballador reúne todas as unidades de competencia adquiridas ben por experiencia profesional ou por formación, pode conseguir a acreditación da cualificación completa mediante un título de FP ou un Certificado de Profesionalidade.





POLÍTICA SOCIAL E DE EMPREGO NA UE

 A UE e os gobernos dos estados membros comparten a responsabilidade nas políticas de emprego. A actual estratexia de emprego da UE impulsa medidas para crear postos de traballo, dinamizar e equilibrar os mercados de traballo e supervisar as políticas de emprego a través de:
 - paquete de medidas para o emprego.- conxunto de medidas para impulsar a creación de postos de traballo.
 - medidas para fomentar o emprego xuvenil.- por exemplo, o Plan Operativo de Garantía Xuvenil.
 - iniciativa Europa 2020.- en materias de emprego, asuntos sociais e inclusión.




 A política de emprego foi un dos acenos de identidade da UE dende os seus comenzos. Os principais organismos en materia de emprego son:
 - Comité de Emprego.- prepara os traballos do Consello en relación á Estratexia Europea de emprego e os seus instrumentos.
 - Cumio Social Tripartito para o crecemento e o emprego.- garante unha participación eficaz dos interlocutores sociais nas políticas económicas e sociais da UE.

 Unha das liberdades fundamentais da UE é a libre circulación de traballadores. Esto implica que os cidadáns da UE teñen dereito a:
 - buscar emprego noutro país da UE.
 - traballar nun país membro sen necesidade de ter permiso de traballo.
 - residir noutro país membro por motivos de traballo.
 - permanecer no mesmo cando deixen de traballar.
 - recibir o mesmo trato en canto a acceso ao emprego, condicións de traballo e vantaxes sociais e fiscais que os cidadáns dese país.

 Para facilitar información, asesoramento e procura de emprego a traballadores e empresarios, creouse a rede EURES. Hai 850 conselleiros EURES en toda Europa, que cumpren unha misión especialmente importante nas rexións transfronterizas, xa que proporcionan asesoramento e orientación sobre os dereitos e obrigas dos traballadores que traballan nun país e viven noutro.



 A UE financia as políticas de emprego mediante:
 - FSE (Fondo Social Europeo).- que pretende promover o emprego e o desenvolvemento dos RRHH na UE, contribuíndo a correxir o desequilibrio entre as rexións mais ricas e as menos favorecidas para conseguir a cohesión económica e social nos países da UE.
 A estratexia de emprego e os orzamentos do FSE decídense entre os estados membros, o Parlamento e a Comisión, elaborando programas operativos de 7 anos de duración. Os fondos do FSE están cofinanciados polos estados membros. Algunhas das áreas apoiadas polo FSE son:
 - mulleres e emprego
 - loita contra a discriminación
 - traballo en asociación
 - mellores servizos públicos
 - proxectos e redes transnacionais
 - FEAG (Fondo Europeo de Adaptación á Globalización).- axuda aos traballadores a atopar emprego e desenrolar novas competencias. Financian medidas como:
 - orientación laboral
 - asistencia na procura de emprego
 - titoría
 - formación e reciclaxe personalizados
 - promoción do emprendemento
 É unha axuda puntual, individual e de duración limitada.
 - EASI ( Programa para o Emprego e a Innovación Social).- programa para promover un alto nivel de calidade e de emprego sostible, garantir unha protección social adecuada, loitar contra a exclusión social e a pobreza e mellorar as condicións de traballo. EASI é xestionada directamento pola Comisión. Reúne tres programas:
 - PROGRESS.- encargado do emprego, en especial o desemprego xuvenil, as condicións laborais e a protección social e prevención da pobreza.
 - EURES
 - MICROFINANCIAMENTO PROGRESS.- favorece o emprendemento social e os microcréditos para grupos vulnerable e microempresas.



A INICIATIVA EMPRENDEDORA COMO FORMA DE ACCESO AO MERCADO LABORAL



 As condicións específicas da contorna para emprender estiman que o contexto segue a ser pouco favorable. O financiamento e a ausencia dunha cultura emprendedora de base son dous dos obstáculos á hora de emprender. Para que nos convirtamos nun país de emprendedores, é recomendable:
 - mellorar a falta de acceso ao financiamento.
 - reducir os trámites para crear unha empresa.
 - implantar no modelo educativo materias que fomenten o espírito emprendedor.
 - formación específica que proporcione mecanismos para recoñecer oportunidades.
 Segundo o CIS, o 90% dos mozos españois rexeita a idea de converterse en emprendedor.

 O propio modelo productivo español, baseado na construcción e na hostelería, é en parte responsable da destrucción de emprego que trouxo a crise. É pois, necesario cambiar o sistema productivo para lograr unha economía sustentable e respetuosa co emprego e a dignidade do traballo, que cree riqueza, e que esta riqueza se reparta de forma equitativa e socialmente eficiente.
 Fomentar o autoemprego e a creación de empresas debe ser unha das tarefas a realizar para que tal cambio se produza.

 Nas empresas da denominada Economía Social priman as persoas sobre o capital: cooperativas, sociedades laborais, centros de inserción, confrarías de pescadores, fundacións...É difícil precisar o impacto destas empresas na nosa economía, xa que os seus efectos enmárcanse mais no ámbito da utilidade social que non se ten en conta para o PIB nin para outro tipo de macroeconomías. Na Estratexia 2020 considérase a este tipo de empresas un aliado na súa política de emprego e remarca a súa importancia na creación de emprego local.

 Os tres elementos esenciais para a creación dunha empresa son:
 - a idea.- o proceso que permite detectar unha oportunidade
 - a persoa empregadora .- a persoa que tivo a idea de emprender
 - o plan de empresa.- documento onde se plasman as reflexións para converter a idea nun proxecto empresarial concreto.

O modelo CANVAS é unha ferramenta que sirve para confeccionar modelos de negocio. Permite elaborar modelos propios de desenvolvemento do negocio e validar as súas posibilidades de éxito.




Hai catro fases no proceso de creación dunha empresa:
 - xestación.- cando a persoa emprendedora concibe a idea ou especula con por en marcha unha empresa.
 - análise.- estudar todos os aspectos da idea inicial para convertela nunha oportunidade. Para isto elaboraremos o plan de empresa.
 - posta en marcha.- crear a empresae comenzar a actividade.
 - consolidación .-cando se supera a fase de posta en marcha e introducción no mercado.

A labor do orientador é guiar, respetar á persoa e as súas ideas, escoitar e opinar sen prexuicios, ser positivo e empático, facilitarlle ao emprendedor o acceso ás fontes de información...e recoñecer as nosas propias limitacións recomendando a utilización de servizos doutros profesionais.



PARA SABER MAIS

 -SEPE
 -SPEG
 -INCUAL
 -INSTITUTO GALEGO DAS CUALIFICACIÓNS
 -ESTRATEGIA EMPLEO 2014-2020
 -EURES



A MIÑA REFLEXIÓN PERSOAL

 España foi un dos países mais afectados pola crise. Segundo os expertos, a culpa é, principalmente, do noso modelo productivo, baseado na hostelería e a construcción.

  Se queremos aprender desta situación, a solución está clara: hay que cambiar o noso modelo productivo. Se queremos ser competitivos e subirnos ao tren das mellores economías do mundo, temos que investir en tecnoloxía, innovación, I+D...se queremos...porque ¿é o que estamos a facer? non o creo. Seguimos a ser un país de albaneis e camareiros.

 Non é fácil cambiar o "chip", pero precisamos facelo senón queremos seguir a ser un país de traballadores pouco cualificados. Hay unha solución contra a baixa cualificación: a FORMACIÓN. Un país que invirte na formación dos seus cidadáns é un país que mira cara a unha economía sostible e non a unha economía de subsistencia.

sábado, 23 de julio de 2016

Esta es mi nube de intereses (Sari)



Me llamo Sari y mi formación universitaria es Diplomada en Educación Social y Licenciada en Pedagogía, ambas relacionados con mi gran vocación: "ayudar y/o educar a las personas", ya sea informando, asesorando, educando, orientando, desarrollando sus competencias y/o potenciando su talento, como ayudando para su inserción/reinserción  social y/o laboral.
Actualmente soy Orientadora Laboral en oficina del SPEG y mis orientados/as son  personas beneficiarias del Programa de Activación para el Empleo (PAE). Así que, me siento muy afortunada con lo que hago. 

Llevaba tiempo con ganas de  realizar un máster en Orientación Laboral, y,  en cuanto me enteré de este  Curso de Postgrado de  Especialización en Orientación Laboral no dudé ni un momento en aprovechar la ocasión para realizarlo. 
Sé que aprenderemos todas/os de todas/os, ya que intercambiaremos experiencias, vivencias ,etc....!!
Mi paraguas de posibilidades








Que espero de este curso?

Aprender y capacitarme  para poder mejorar y ejercer de manera más eficaz y eficiente  mi trabajo, ya que  es una  profesión con necesidad de un aprendizaje y actualización permanente, sobre todo en las TICs.



Si quieres puedes contactar conmigo a través de mi perfil de Twitter.


miércoles, 13 de julio de 2016

Mi nube de intereses



Mi nombre es Yoli. Soy Orientadora Laboral en una entidad colaboradora y llegué a este mundo de la Orientación Laboral  por casualidad. Pero lo más curioso es que  ante ofertas de empleo para otras áreas profesionales y siempre debido a  la inestabilidad laboral que padece  el sector, me siento incapaz de dejar la Orientación Laboral.






Me he dado cuenta  a lo largo de los años que llevo como orientadora, que el trabajo del orientador@ conlleva una búsqueda  continúa de la información  poder dar un servicio de calidad al usuario,y de este postgrado espero que me ayude en este plano y que me  acerque a nuevos horizontes, tal vez desconocidos,  en materia  de inserción laboral y por ende, ser mejor profesional.


Podeis contactar conmigo en mi perfil de Twitter



lunes, 11 de julio de 2016

La nube de intereses de Paula Penas


Soy Paula Penas, orientadora del Programa de Garantía Juvenil en la oficina de empleo de Cambados. Llegué a la orientación por casualidad y tengo que reconocer que el período de adaptación fue más largo del que esperaba, hasta que me di cuenta que a través de este trabajo también puedo ejercer mi otra vocación: ayudar a los demás.



Actualmente estoy estudiando el curso de Posgrado de Especialización en Orientación Laboral de Cixug. Espero que este curso me ayude a refrescar conocimientos y mejorar mi formación para trabajar más y mejor con mis orientados. Pero sobretodo, espero aprender: trabajo con jóvenes y creo que las nuevas tecnologías pueden ser muy útiles e interesantes para ellos a la hora de buscar trabajo. Y yo tengo que estar a la altura!!

Puedes contactar conmigo a través de mi perfil en twitter 



sábado, 9 de julio de 2016

Mi nube de intereses de Olga Carril




                  Ola , son alumna do curso de Especialización en Orientación Laboral y esta é a miña primeira experiencia coas TIC, estou facendo un blogger, increible.

                  Teño que establecer cales son os meus intereses e crear unha nube con eles.








Con respecto a Orientación laboral é aprender o máximo posible neste curso, para ser o máis competente no meu traballo e través das TIC estar en contacto cos compañeiros para un aprendizaxe continuo.

contacta conmigo a través de mi perfil en Twitter